Vasemmisto-opiskelijoiden puheenjohtajaksi oululainen Pinja Laukkanen

Turussa 29.11. järjestetty Vasemmisto-opiskelijat ry:n liittokokous valitsi järjestön puheenjohtajaksi vuodelle 2015 24-vuotiaan kirjasto- ja tietopalvelualan tradenomiopiskelija Pinja Laukkasen. Varapuheenjohtajiksi valittiin 25-vuotias Hanna Hylkilä sekä 21-vuotias Vihtori Suominen.

“Olen otettu valinnasta ja annetusta luottamuksesta. Uuden hallituksen kanssa lähdemme paiskimaan töitä innolla”, toteaa Laukkanen. “2015 on tärkeä vaalivuosi. Kevään eduskuntavaaleissa tehdään isoja ratkaisuja opiskelijoiden toimeentulosta, yhdenvertaisuudesta ja koko koulutusjärjestelmän tulevaisuudesta. Syksyllä tulevat taas edustajistovaalit ylioppilaskunnissa ja opiskelijakunnissa. Vasemmistolaiset listat ovat menestyneet ylioppilaskunnissa erittäin hyvin. Ammattikorkeakoulutaustaisena haluan viedä tämän menestyksen amk-opiskelijoiden sekä opiskelijakuntien keskuuteen”, hän jatkaa.

Hallituksen varsinaisiksi jäseniksi valittiin Mimmi Piikkilä, Aleksi Karppinen, Iiro Salomäki, Emmi Alho ja Aleksanteri Repo, varajäseniksi Taneli Tulkki, Tuomas Hiltunen, Tuulia Lerkkanen, Matthew O’Loughlin ja Rosa Heikkinen. Uusi hallitus aloittaa työskentelynsä tammikuussa 2015.

Vasemmisto-opiskelijat on valtakunnallinen punavihreä opiskelijajärjestö, joka toimii tasa-arvoisen ja opiskelijalähtöisen koulutuspolitiikan puolesta. Toimintaa ohjaavat vasemmistolaiset, ekologiset ja feministiset arvot.