Hae projektirahaa!

AVUSTUSOHJEET

Vasemmisto-opiskelijat ry myöntää vasemmistolaisen opiskelijatoiminnan edistämiseen toiminta-avustuksia talousarvionsa puitteissa. Nämä voivat olla muun muassa projekteja, tapahtumia tai koulutuksia. Avustuksia voi hakea myös vasemmistolaisen opiskelijatoiminnan käynnistämiseen. Avustusta anotaan Vasemmisto-opiskelijoiden hallitukselta kirjallisella hakemuksella, joka tulee toimittaa pääsihteerille viimeistään seitsemän päivää ennen seuraavaa kokousta. Hallitus kokoontuu noin kuusi kertaa vuodessa.

Avustuksen määrään vaikuttaa avustuksen käyttötarkoitus ja omavastuuosuus. Avustuksia ei myönnetä alkoholi- tai tupakkatuotteisiin, projektin osallistujien päivärahoihin, yksityishenkilöiden omiin koti- tai ulkomaan matkoihin ja yksityishenkilöiden omiin projekteihin.

Avustushakemuksen sisältö

Avustushakemus voi olla vapaamuotoinen, mutta sen on sisällytettävä seuraavat tiedot:

• Selvitys siitä, miten avustus edistää vasemmistolaista opiskelijatoimintaa.
  • Mihin avustus käytetään.
  • Vastuutaho ja hänen yhteystietonsa.
  • Hakijan (henkilö tai yhdistys) tilinumero.
  • Jos kyse on toiminnan käynnistämisestä, liitetään hakemukseen toimintasuunnitelma ja talousarvio toteutettavasta toiminnasta.
  • Jos kyse on tapahtumasta tai koulutuksesta, liitetään hakemukseen budjetti.
  • Muu toiminnan rahoituslähde (muut avustukset, osallistumismaksut)
  • Hakemuksen lopussa aika, paikka ja allekirjoitus.

Raportointi

Avustuksen käytöstä on tehtävä raportti ja toimitettava se pääsihteerille, kun avustus on käytetty. Raportin tulee sisältää seuraavat tiedot:

• Arvio siitä, miten avustus edisti vasemmistolaista opiskelijatoimintaa.
  • Jos avustus käytetään tapahtuman tai koulutuksen järjestämiseen, raportoidaan osallistuneiden määrä ja arvioidaan tilaisuuden onnistuminen.
  • Toteutuneet kulut.

Raportin tekemättä jättäminen johtaa myönnetyn avustuksen takaisinperintään eikä avustusta myönnetä samalle taholle toista kertaa.

Hakemusten toimitus

Avustushakemuksen voi toimittaa tavallisena kirjeenä tai sähköpostilla. Sähköpostilla toimitettaessa hakemus lähetetään liitetiedostona Vasopin pääsihteerille.

Hakemuksen tulee olla perillä vastaanottajalla viimeistään seitsemän päivää ennen seuraavaa hallituksen kokousta. Määräajan jälkeen toimitettu hakemus voidaan siirtää käsiteltäväksi myöhempään kokoukseen.