EDUSTAJISTOVAALIT 2019

Äänestä paikallista vasemmisto-opiskelijaa!

MIKSI VASEMMISTO?

Solidaarisuus on opiskelijaliikkeen kantava voima. Meille se tarkoittaa rajat ylittävää kamppailua ja yhteistyötä. Kapean opiskelijan edun ajamisen sijaan meidän on otettava kantaa koko yhteiskuntaa koskeviin kysymyksiin. Ajamme ilmastonmuutoksen torjuntaa, yhdenvertaisuutta, toimeentuloa ja feminismiä.  Epävarmuuden ja epätasa-arvon lisääntyessä yhä useammat ihmiset ja ihmisryhmät jakavat opiskelijoiden paineen toimeentulon riittämättömyydestä, työelämän epävarmuudesta ja jatkuvasta kiireestä. Opiskelijat eivät myöskään ole vain opiskelijoita vaan myös vanhempia, vähemmistöjen edustajia, pätkätyöläisiä ja siirtolaisia.

Äänestämällä vasemmistolaista ehdokasta varmistat, että äänesi menee toimijalle, jolla on rohkeutta muuttaa opiskelijakuntaasi ja maailmaa.

KETÄ ÄÄNESTÄÄ? HALUATKO EHDOKKAAKSI?

Vasemmisto-opiskelijat kautta maan kamppailevat parempien korkeakoulujen sekä ylioppilas- ja opiskelijakuntien puolesta. Meille tärkeitä kysymyksiä ovat etenkin opiskelijoiden toimeentulon turvaaminen ja maksuton koulutus – paikallisia kysymyksiä unohtamatta. Tarkista korkeakoulusi meininki ja äänestä vasemmistolaista! Lista punavihreistä opiskeljajärjestöistä, joilla ainakin on ehdokkaita vaaleissa, löytyy täältä.

Vai eikö paikkakunnallasi ole vasemmistolaista opiskelijajärjestöä tai vaalilistaa? Vasop tarjoaa tukea, neuvoja ja koulutuksia myös paikallistoiminnan käynnistämiseen! Mikäli olet kiinnostunut asettumaan ehdokkaaksi edustajistovaaleissa tai perustamaan omaa vaalilistaa, voit jättää yhteystietosi meille tällä lomakkeella. Olemme pian yhteydessä sinuun!

APUA VAALITYÖHÖN?

Vasemmisto-opiskelijat tarjoavat tukea vasemmistolaisille listoille ja toimijoille ympäri Suomea. Tarjoamme listoille projektiavustusta, jota voi hakea täältä.

Vaalityön tueksi on myös tehty jatkuvasti päivitettävä opas, josta löytyy kaikki tarvittava tieto vaalien voittamiseksi. Vasemmisto-opiskelijat ovat lisäksi kaikin muinkin tavoin tukenanne vaalityössä. Olkaa siis rohkeasti yhteydessä!

Yhteystiedot:

Lauri Linna